Szkolenie SEO dla małych firm

Polski użytkownik korzysta z internetu przynajmniej przez 12 godzin tygodniowo – wynika z raportu CBOS 2018 (źródło: www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2017/K_049_17.PDF). Przestrzeń online stanowi najlepsze miejsce na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Warto więc zadbać o zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach. W tym celu można zapisać się na szkolenie z zakresu pozycjonowania.

SEO dla małych firm – wydatek czy inwestycja?

Planowanie budżetu to jeden z ważniejszych czynników wpływających na rozwój firmy. Tymczasem wielu przedsiębiorców nie uwzględnia w nim kosztów związanych z SEO. Dotyczy to szczególnie małych firm. Czy rzeczywiście unikanie tematu pozycjonowania to dobra strategia?  Nie, gdyż oszczędności na działaniach marketingowych są tylko pozorne. Jeśli strona internetowa nie będzie łatwa do znalezienia w wyszukiwarce, użytkownicy przejdą do konkurencji. Warto dodać, że kampanie SEO pomagają w kreowaniu spójnego wizerunku marki, co w perspektywie długofalowej przyczynia się do zwiększenia przychodów.

Co daje uczestnictwo w szkoleniach SEO dla małych firm?

W trakcie kursów uczestnicy poznają praktyczne informacje na temat technik wykorzystywanych podczas pozycjonowania, sposobów optymalizacji stron. Dowiadują się także, z jakich narzędzi marketingowych warto korzystać. Dzięki temu są bardziej świadomi mechanizmów wpływających na wzrost pozycji witryny w internecie.

Zakres kursów należy dobierać indywidualnie, uwzględniając rodzaj i konkurencyjność branży, cel biznesowy. Do najczęściej omawianych kwestii należą zagadnienia związane z:

– tworzeniem kampanii SEO,

– skutecznym pozyskiwaniem ruchu na stronie internetowej,

– budowaniem pozytywnego wizerunku marki,

– tworzeniem wartościowych treści,

– wytycznymi Google dla webmasterów.

Czy można samodzielnie prowadzić kampanie SEO?

Strategie SEO charakteryzują się różnorodnością. Google nieustanie wdraża oraz aktualizuje algorytmy, co wymusza elastyczność i wielokierunkowość działań. Aby poszczególne etapy kampanii charakteryzowały się skutecznością, potrzeba zaangażowania całego zespołu (m.in. specjalisty SEO, grafika, content managera, copywritera). Samodzielnie nie da się pozycjonować strony, jednak dysponując wiedzą merytoryczną, można wykonywać część zadań we własnym zakresie, co zmniejsza koszty związane z outsourcingiem usług. Szkolenia SEO dla małych firm pomagają również weryfikować efektywność kampanii, m.in. dzięki znajomości kluczowych pojęć, wskaźników rankingowych.

Podsumowując, szkolenia SEO są bardzo potrzebne. Powinni z nich korzystać zarówno przedsiębiorcy, jak i pracownicy działów marketingu. Wybierając kursy, należy jednak zwrócić uwagę na ich zakres tematyczny. Można zapisać się na jednorazowe lub cykliczne zajęcia. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z dedykowanych rozwiązań, aby dopasować omawiane treści do potrzeb biznesowych, a także realizowanych projektów. Warto również dowiedzieć się, kto będzie prowadził zajęcia – najlepiej, aby była to osoba z wieloletnim doświadczeniem, która podzieli się ciekawym case study.

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

szkolenia z pozycjonowania czy wartoszkolenie SEO dla copywriterów