Prowadzący ma znaczenie – jak sprawdzić firmę prowadzącą szkolenia SEO?

Nikt nie rodzi się ekspertem, dlatego szkolenia cieszą się nieustającym zainteresowaniem osób chcących zdobywać i poszerzać swoją wiedzę w różnych dziedzinach. Podobnie jest w przypadku marketingu internetowego, którego tajniki i zawiłości lepiej zgłębić na profesjonalnych kursach, niż mozolnie przedzierać się przez blogi i poradniki dostępne w sieci.

Szkolenia SEO – czy warto?

Na rynku istnieje sporo firm oferujących dość kosztowne szkolenia z pozycjonowania, dlatego wiele osób zastanawia się, czy opłaca się z nich korzystać, skoro w internecie znaleźć można dużo informacji dotyczących SEO. Zakres zagadnień jest tu jednak na tyle szeroki, że bez fachowego wsparcia trudno zorientować się we wszystkich strategiach i technikach skutecznego pozycjonowania, a internet nie zawsze jest wiarygodnym źródłem informacji.

Kto i co? Sprawdź prowadzącego i plan szkolenia

Z kursów SEO korzystają osoby o zróżnicowanym poziomie wiedzy i różnym profilu zawodowym. Będą to nie tylko pozycjonerzy, ale również handlowcy, czy właściciele firm chcący sami zająć się promowaniem własnej witryny. Dlatego wybierając się na szkolenie, bezwzględnie należy sprawdzić jego plan i zakres, aby uniknąć sytuacji, w której osoba w miarę obeznana z tematem słucha wykładu dla początkujących lub kompletny laik zagubi się w dyskusji doświadczonych pozycjonerów.

Równie ważna jest osoba prowadzącego szkolenie, gdyż to od jego wiedzy i umiejętności jej przekazania zależeć będzie satysfakcja kursantów. Tu na pewno przydadzą się fora internetowe, na których można znaleźć opinie dotyczące szkoleniowców oraz polecane nazwiska. Warto też samemu poszperać w sieci i sprawdzić, czy dana osoba jest praktykiem, a najlepiej jeśli przy okazji okaże się pasjonatem, gdyż przygoda z SEO zazwyczaj zaczyna się od hobby, które z czasem przeradza się w pasję i pracę. Charyzma poparta wiedzą oraz praktyką na pewno zaowocuje ciekawie poprowadzonymi zajęciami opartymi na „case study”, czyli szczegółowej analizie prawdziwych problemów z optymalizacją rzeczywistych stron pod SEO.

Szkolenia najczęściej prowadzi mniej lub bardziej znana agencja SEO, której również warto się przyjrzeć. Jeśli oferuje swoim kursantom nabycie wiedzy błyskawicznie poprawiającej pozycję dowolnej strony w wyszukiwarce Google – raczej nie jest wiarygodna i można przypuszczać, że samo szkolenie również będzie „podbarwione”.

Jeśli dobrze wybierzesz – nie pożałujesz

Skrupulatne przygotowanie się do wyboru odpowiedniej firmy zajmującej się szkoleniami SEO, na pewno się opłaci i przyczyni do poszerzenia wiedzy. Nawet jeśli nie zamierzasz samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem swojej strony, to zdobyte umiejętności pozwolą ci na skuteczną kontrolę działań marketingowych przeprowadzanych w celu podniesienia jej widoczności w sieci.

Polecane posty

Zostaw komentarz

poziom wiedzy seo