Pozycjonowanie stron – czy można nauczyć się SEO ze szkolenia?

Agencje marketingowe i interaktywne coraz częściej uzupełniają swą ofertę o szkolenia z zakresu pozycjonowania serwisów. Kursy te z pewnością obfitują w wartościowe informacje. Jednakże czy jest ich na tyle dużo, by można było mówić o kompleksowym nauczeniu się SEO dzięki szkoleniu?

Co powinno zawierać szkolenie SEO z pozycjonowania strony?

Profesjonalne, kilkugodzinne szkolenie SEO z zakresu pozycjonowania strony powinno składać się z kilku elementów. Prowadzący powinien przede wszystkim poruszyć takie zagadnienia jak:

  • praca z wyszukiwarkami,
  • zasady doboru fraz oraz analizowanie ich opłacalności,
  • wpływ wybranych czynników na wysokość pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • metody pomiaru skuteczności działań SEO,
  • wytyczne Google w zakresie pozycjonowania,
  • sposoby prowadzenia strategii link building.

Najważniejszych tematów, które należałoby poruszyć, jest więc wiele, a warto dodać, że są to tak naprawdę jedynie podstawy pozycjonowania.

Doświadczenie w pozycjonowaniu stron to podstawa

Należy mieć na uwadze, że szkolenie SEO, bez względu na to jak wartościowe i kompleksowe by nie było, nigdy nie przyniesie nam tylu korzyści, co doświadczenie oparte na praktyce, analizie, pozycjonowaniu i optymalizacji wielu serwisów. Wręcz przeciwnie – samodzielne próby pozycjonowania dużych serwisów czy sklepów internetowych z setkami produktów oparte jedynie na wiedzy wyniesionej ze szkolenia mogą czasem przynieść więcej szkody niż pożytku.

Pamiętajmy, że najlepsi specjaliści SEO to osoby, które mają bardzo duże doświadczenie w optymalizacji stron i pozycjonowaniu, szczycą się tym właśnie doświadczeniem, a nie uczestnictwem w szkoleniach. Sami zresztą często organizują i prowadzą szkolenia dla innych.

Do czego przyda się szkolenie SEO?

Szkolenie z pozycjonowania to jednakże bardzo dobry pomysł, gdy chcemy uporządkować naszą wiedzę w tej dziedzinie lub też gdy nie posiadamy jeszcze żadnych umiejętności z tego zakresu. W tym przypadku rzetelny kurs SEO przeprowadzony przez doświadczonego eksperta, da nam gwarancję, że zdobyta w ten sposób wiedza będzie aktualna, solidna i przynosząca realne efekty w zastosowaniu. To także polecane rozwiązanie, gdy nie posiadamy zbyt wiele czasu na samodzielne zgłębianie tajników SEO z dziesiątek stron, blogów czy forów tematycznych. Skondensowana w pigułce, najważniejsza wiedza będzie więc dobrą podstawą do dalszej, samodzielnej nauki.

Szkolenie z SEO to dobry pomysł również dla osób, które nie zajmują się zawodowo pozycjonowaniem, jednakże wiedza ta może im się przydać w pracy przy okazji innych projektów. Przykładem mogą być tu programiści i webmasterzy tworzący strony internetowe. Dzięki wiedzy na temat SEO będą mogli tworzyć serwisy lepiej dostosowane oraz zoptymalizowane pod wyszukiwarki i wytyczne Google’a. Kierownicy działów marketingu, dzięki wiedzy zdobytej na kursie, będą mogli z kolei lepiej orientować się w zagadnieniach SEO i nadzorować swych pracowników-specjalistów w tej dziedzinie.

Decydując się na takie szkolenie, warto jednakże mieć pewność, że osoba je przeprowadzająca posiada duże, najlepiej kilkuletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron, potwierdzone referencjami od zadowolonych Klientów.

Wiedza + doświadczenie = sukces

Jakie rozwiązanie więc wybrać? Który model będzie najbardziej odpowiedni? Polecamy zarówno wzięcie udziału w szkoleniu, jak i samodzielne zdobywanie wiedzy z różnych rzetelnych źródeł. Przede wszystkim jednak zalecamy „ćwiczenia praktyczne”, czyli pozycjonowanie konkretnych stron internetowych.

 

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

szkolenie SEOwartościowe szkolenie z pozycjonowania